Landelijke Bedrijfsvoering Openbaar Ministerie (LBOM) speelt een grote rol in het functioneren van het OM en de dagelijkse ondersteuning van de circa 6.000 OM-collega’s. We ontwikkelen beleid voor de bedrijfsvoering van het OM, vertalen dit naar producten en diensten, die we ook leveren, en we ondersteunen de organisatieontwikkeling van het OM.
Met een scherp oog voor de kerntaken en uitdagingen van het OM en voor innovaties in het vakgebied, zorgen wij ervoor dat de organisatie zich ontwikkelt en professionaliseert en zich kan verantwoorden. Hierdoor voelen de OM-collega’s zich optimaal ondersteunt en kunnen zij zich richten op dat waar het elke dag om draait: het opsporen en vervolgen van strafbare feiten. Zo draagt LBOM op de achtergrond bij aan een rechtvaardige samenleving.
LBOM levert een breed pallet aan producten en diensten voor financiën, HR, huisvesting, facilitair en inkoop en OM-brede projecten en thema’s. Dit doen we vanuit een viertal directies: Finance, risk & control (FR&C), Mens en organisatie (MenO), Facilitair, duurzaamheid, huisvesting & inkoop (FDHI) en Ontwikkeling, data & innovatie (ODI) en een afdeling Staf & ondersteuning.
Bij LBOM werken ruim 300 mensen: jonge professionals en ervaren krachten, met uiteenlopende achtergronden, expertises en werkervaring. We hechten waarde aan een omgeving waar medewerkers zich gewaardeerd voelen, met plezier (samen)werken en volop ruimte krijgen voor hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. De kernwaarden professioneel, partnerschap en betrokken staan bij ons centraal.
We doen ons werk vanuit onze locaties in Utrecht en Den Haag, vanuit huis en op de locaties van de OM-onderdelen.